fashioncake

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Marmor naglar

Av fashioncake - 20 juli 2013 18:55

   Hej!

 

Tänkte tipsa om världens snyggaste naglar som du lätt får till med bas färger och lite vatten.

Jag tycker dom passar bäst till vintern men varför inte testa med andra gladare pastell färger nu på sommaren? Tyvärr tog jag inga steg-för-steg bilder när jag gjorde dom men jag förklarar endast med text.

 

1. Lacka alla dina naglar, utom ringfingrena med en vit bas färg. Låt torka.

2. Lacka ringfingrena med en stark svart färg och doppa i vitt nagel glitter.

3. Ta vanlig målartejp och tejpa runt långfingrena så endast nageln syns.

3. Marmor: ta en plast mugg eller skål(som får bli förstörd) och häll upp ljummet vatten. 

4. Droppa turvist svart och vitt på vattnet så de bildas små "ringar" på vattnets yta. När du gjort det ungefär 5-10 ggr kan du doppa långfingret sakta ner i vattnet. När det känns bra tar du upp långfingret med "nageln före" så blir det ett fint mönster.

5. Upprepa med andra långfingret men med nytt vatten och nagellack.

 

Det bästa med marmor naglar är att man alltid får dom att se annorlunda ut. Hoppas du lyckas! Och ge inte upp!; jag fick göra det om och om igen för att första gången få det att lyckas ;)

#naglar

   

// Victoria

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fashioncake - 21 juli 2013 11:29

Hej!   Tänkte tipsa om en jätte god hallon cheescake som man lätt rör ihop dagen innan gästerna kommer ;) Själv gjorde jag den igår och den lyckades väldigt bra. Man ska bara komma ihåg att ta ut den(från frysen) cirka 1 ½ timme före servering(...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards